| Nolūks personas datu apstrādei |
- Iesniegumu pieņemšana, izvērtēšana un reģistrācijas piešķiršana/aktualizēšana asenizācijas pakalpojumu sniegšanai Rīgas administratīvajā teritorijā;
- asenizatoru reģistra uzturēšana, uzraudzība un kontrole saskaņā ar saistošajiem noteikumiem un MK noteikumiem;
- deklarāciju par izvesto notekūdeņu un nosēdumu apjomu administrēšana.
|
| Apstrādes juridiskais pamats |
- VDAR 6. panta 1. punkta e) apakšpunkts – apstrāde ir vajadzīga, lai izpildītu uzdevumu, ko veic sabiedrības interesēs vai īstenojot pārzinim likumīgi piešķirtās oficiālās pilnvaras;
- VDAR 6. panta 3. punkts – pamatu nosaka Savienības vai dalībvalsts tiesību akti (šajā gadījumā – Latvijas Republikas tiesību akti un Rīgas domes saistošie noteikumi);
- Pašvaldībai piešķirtās funkcijas: Pašvaldību likuma 4. panta pirmās daļas 1. punkts – pašvaldības autonomā funkcija ir organizēt iedzīvotājiem ūdenssaimniecības pakalpojumus (ietver arī decentralizētos kanalizācijas pakalpojumus);
- Sektora regulējums: MK noteikumi Nr. 384 (27.06.2017.) “Noteikumi par decentralizēto kanalizācijas sistēmu apsaimniekošanu un reģistrēšanu” – nosaka decentralizēto sistēmu apsaimniekošanas un reģistrēšanas kārtību (t.sk. asenizatoru jēdzienu un pienākumus);
- Pašvaldības saistošie noteikumi: Rīgas domes saistošie noteikumi Nr. 66 “Par decentralizēto kanalizācijas pakalpojumu sniegšanas, uzskaites, sistēmu kontroles un uzraudzības kārtību” – paredz asenizatoru (pakalpojumu sniedzēju) reģistrācijas un uzskaites kārtību un deklarāciju iesniegšanu. 3 Papildus: nepieciešamības gadījumā konkrētām darbībām var tikt piemērots VDAR 6. panta 1. punkta c) apakšpunkts (juridiskais pienākums), ja apstrādi tieši uzliek normatīvie akti (piem., pienākums iesniegt ikgadējās deklarācijas līdz 1. martam);
- Nacionālais ietvars: Fizisko personu datu apstrādes likums – piemēro VDAR izpildei Latvijā.
|
| Iespējamie personas datu saņēmēji vai saņēmēju kategorijas, ja tādas ir |
- Rīgas valstspilsētas pašvaldības Mājokļu un vides departaments (pakalpojuma administrēšana);
- Rīgas valstspilsētas pašvaldības aģentūra “Rīgas digitālā aģentūra” (tehniskā atbalsta nodrošināšana);
- Rīgas valstspilsētas pašvaldības Centrālās administrācijas Apkaimju iedzīvotāju centrs (iesnieguma reģistrēšanai, ja iesniedzat to CAAIC);
- Pasta un kurjerpasta pakalpojumu sniedzēji papīra korespondences piegādei (piem., VAS “Latvijas Pasts”, ja tiek izmantota);
- Valsts un pašvaldību iestādes likumā paredzētajos gadījumos (piemēram, uzraudzības un kontroles institūcijas).
|
| Informācija par personas datu nosūtīšanu uz trešo valsti (ārpus ES/EEZ) vai starptautisku organizāciju (t.sk. atsauce uz atbilstošām vai piemērotām garantijām) |
Netiek nodoti ārpus ES/EEZ. |
| Laikposms, cik ilgi personas dati tiks glabāti, vai, ja tas nav iespējams, kritēriji, ko izmanto minētā laikposma noteikšanai |
- Iesniegumi par pakalpojumu reģistrāciju – 5 gadi pēc pakalpojuma sniegšanas vai reģistrācijas anulēšanas;
- Līgumi un saistītie dokumenti – 10 gadi pēc līguma darbības beigām;
- Deklarācijas un atskaites (piem., par izvesto notekūdeņu apjomu) – 5 gadi pēc iesniegšanas gada beigām;
- Kontroles un uzraudzības dokumenti – 5 gadi, ja nav uzsākts tiesvedības process;
- Arhīviski vērtīgie dokumenti (piem., normatīvie akti, saistošie noteikumi, stratēģiski lēmumi) – pastāvīgi, nodod Latvijas Nacionālajam arhīvam.
|
| Kādas sekas var būt gadījumos, kad persona nesniegs savus datus |
Reģistrācija netiek veikta un asenizācijas pakalpojumu sniegšana Rīgas administratīvajā teritorijā nav atļauta, jo pašvaldība nevar izpildīt no saistošajiem noteikumiem un MK noteikumiem izrietošās pārbaudes un uzskaites funkcijas. |
| Datu avoti un personas datu kategorijas |
- Datu avots – iesniedzējs/ pārstāvis (vārds, uzvārds, personas kods vai reģ. Nr., kontaktinformācija, informācija par pakalpojuma sniegšanai izmantoto transportlīdzekli/-iem un līgumiem ar notekūdeņu pieņemšanas vietām u. tml.). Konkrēto saturu nosaka saistošie noteikumi un pakalpojuma process;
- Papildu avoti (pārbaudes nolūkos): valsts informācijas sistēmas un publiskie reģistri likumā paredzētajos gadījumos (piem., Uzņēmumu reģistrs, VID publiskie dati), lai pārbaudītu iesniegtās informācijas atbilstību; šādu datu iegūšanu paredz pašvaldības privātuma politika.
|